Pexeso pro děti
na prázdniny

Za pár korun spoustu legrace
a ještě dětem cvičíte paměť.
Kód: NaPrazdniny

199 s kódem
více  Zavřít popis alba 
8 komentářů
  • 5.5.2012
  • 906 zobrazení
  • 0
  • 88
Markéta Sluková a Kristýna Kolocová při vítězství nad brazilskym párem Antonelli - Talita 2:1 na Horse Guard Parade.
Zápasu předcházelo utkání o postup do čtvrtfinale mezi německým duem Brink/Reckermann a lotyšským Samoilovs/Sorokins (2:0)
více  Zavřít popis alba 
2 komentáře
  • srpen 2012
  • 502 zobrazení
  • 2
  • 22
více  Zavřít popis alba 
  • 9.8.2008
  • 317 zobrazení
  • 0
  • 00
Supermarine Spitfire SL633 byl vyroben v roce 1945 a dodán čs. 312 stíhací peruti v RAF, jenž byl určen pro FL Karla Poštu. V srpnu 1945 byl Spitfire spolu s dalšími 53 kusy přeletěn do Československa, kde se měl stát součástí nově formovaného letectva a měl být umístěn na letišti v Plané. Během let 1945-46 na něm Karel Pošta účinkoval i na několika leteckých dnech v Československu. Ovšem po událostech v únoru 1948 bylo K. Poštu lepší, se vrátit zpět do Anglie, i se svou britskou manželkou. Spitfire SL633 zůstal již v Československu, kdy během léta 1948 byl spolu s dalšími odeslan do Izraele, kde byl až do r. 1954. Kdy během téhož roku postihla Spitfire nehoda, přistání bez podvozku "na břicho". Po opravě byl prodán do Barmy, tamnímu letectvu, kde zůstal až do roku 1999. Poté vystřídal několik majitelů, než byl v r. 2007 zakoupen společností Historic Flight Foundation a odeslán k rekonstrukci do Historic Flying Ltd. Kde už v r.2009 proběhla úspěšně první zkouška repasovaného motoru a o rok později, v 15.10.2010 i první let. Letounu byl vrácen i jeho původní vzhled, kamufláž 312. stihací perutě v RAF a označení JT-10, jenž mu bylo přiděleno po zařazeni do čs. letectva.
Sám Karel Pošta, se po návratu do Anglie v roce 1948, stal opět členem RAF a mnohokrát předváděl své letecké umění na leteckých dnech po celých ostrovech. Za svou odvahu ve válce, kterou prolétal od začátku až do konce (Ať už v Polsku, Francii, či nakonec v Britanii) pak celkem pětkrát obdržel Československý válečný kříž, třikrát Československou medailí Za chrabrost, dále Československou medaili Za zásluhy I. st., Pamětní medaili čs. zahraniční armády (se štítky F a VB). Dále i francouzský Croix de Guerre a britský DFC pak ještě dostal The 1939-1945 Star with Battle of Britain Clas, Air Crew Europe Star with France Germany Clas, Atlantic Star, Defence Medal a War Medal.
Ovšem osud mu dlouhý život nenadělil, Karel Pošta zemřel 8. ledna 1961, v pouhých 46-ti letech. Později, 10.září 1991 byl povýšen do hodnosti plukovníka in memoriam.
více  Zavřít popis alba 
  • červenec 2015
  • 195 zobrazení
  • 0
  • 00
Narodil se 7. října 1914 v Otaslavicích. V letech 1934 - 1936 absolvoval leteckou školu v Prostějově poté, co se po vyučení zámečníkem dobrovolně přihlásil do letectva. Druhá světová válka znamenala pro Josefa Františka období útěku, exilu a boje proti nacistickému Německu.
13.6.1939 opustil Československou republiku a zamířil do Polska. Zde byl nějaký čas ve sběrném táboře v Malých Bronowicích. Posléze, místo odjezdu lodí do Francie zvolil službu v polském letectvu, kterému se upsal navždy.
Začal jako instruktor na základně v Deblinu, kde zažil i drtivý nálet luftwafe 2.9.1939. Dále působil na letišti Gora Pulawska, kde zachránil před zajetím Zdeňka Škarvadu poté, co neohroženě přistál vedle jeho letounu, kterému došlo palivo.
Postupující německá armáda přiměla piloty z Františkovy jednotky odletět do Rumunska. Stalo se tak 22.9.1939. Následující cesta vedla přes Bejrůt až do francouzského Marseille, kam přibyl se svými kolegy 20.10.1939. Zde působil nadále u polského letectva na základnách Lyon-Bron a Clermont-Ferrand. Z několika důvodů, kde mezi hlavní asi patří jeho působení pod přezdívkou kvůli ochraně rodiny, není ujasněna jeho činnost ve Francii a přesné počty jeho sestřelů a výsledků bojů. 18.6.1940 odplouvá po pádu Francie do anglického přístavu Falmouth. Odtud se přesunul k 303. polské stíhací peruti, kde se stal esem. Létal na stroji Hurricane Mk.I.
V průběhu 28 dní se mu podařilo sestřelit 17 nepřátelských letounů a jeden pravděpodobně. Část svých sestřelů dosáhl při svých častých "úletech" od sestavy, z čehož mu také plynuly problémy, až byl prohlášen za hosta u 303. perutě, čímž měl prakticky schváleny své výlety. Britové začali jeho způsob boje nazývat osamělý vlk. Oslnivá kariéra rodáka z Otaslavic náhle skončila 8.10.1940, když jeho Hurricane Mk.I R 4175 (RF-R) havaroval v Cuddington Way v Ewellu, v hrabství Surrey. Příčiny nehody zatím nejsou uspokojivě vysvětleny, některé prameny uvádějí nezvládnutou exhibici před domem jeho dívky, jiné naprostou únavu a vyčerpanost.
více  Zavřít popis alba 
  • prosinec 2013
  • 187 zobrazení
  • 0
  • 00
Karel Miloslav se narodil 23. září 1916 ve Svatém Kříži u Německého (nyní Havlíčkova) Brodu. V osmnácti letech se dobrovolně přihlásil k letectvu. Po okupaci se přes Polsko dostal do Francie, kde byl nucen vstoupit do Cizinecké legie. Když vypukla válka, byl spolu s dalšími letci přeložen k Armée de l'Air ke GC III./3. Na přelomu jara a léta 1940 dosáhl dvou sestřelů. Z poražené Francie odcestoval přes Alžír a Gibraltar do Velké Británie. V Royal Air Force byl přidělen k 1. stíhací peruti se stroji Hawker Hurricane. Během roku 1941 zničil tři Messerschmitty Bf-109. Za měsíčných nocí dubna 1942 jednotka zahájila akce Night Intruder - ty spočívaly v individuálních útocích na bombardéry Luftwaffe v okolí jejich letišť ve francouzském vnitrozemí. Používané Hurricany Mk. IIc byly vyzbrojeny čtyřmi 20 mm kanony a nesly přídavné nádrže pro zvýšení doby letu až na 3,5 hodiny. Kuttelwascher zaznamenal při těchto nebezpečných akcích 15 jistých vítězství, přičemž tři Heinkely He-111 sestřelil u letiště St. André v noci ze 4. na 5. května během pouhých čtyř minut. Od července pokračoval v nočních akcích u 23. perutě na stroji Mosquito, nepřítele už ale nespatřil. V červnu byl odvolán z operační služby a poslán na půlroční propagační cestu po USA a Kanadě. Koncem války pak pracoval jako zalétávací pilot. Do vlasti se vrátil v srpnu 1945, ale již za necelý rok odjel zpět do Británie. Pilotoval tam potom dopravní letouny u společnosti BEA. Zemřel však náhle v noci na 18. srpna 1959, během dovolené v jižní Anglii. Podlehl srdečnímu infarktu.
Za své mimořádné výkony obdržel řadu vyznamenání. Výjimečné je zejména dvojnásobné udělení britského Záslužného leteckého kříže DFC krátce po sobě. S celkem 20 jistými vítězstvími je naším nejúspěšnějším stíhačem. V květnu 2000 byl povýšen na brigádního generála in memoriam.

Zdroj - Czech Spitfire Club.
více  Zavřít popis alba 
  • 25.11.2013
  • 170 zobrazení
  • 0
  • 00
B-17 Flying Fortress Sally B, Spitfire IX, Spitfire IXT, Spitfire I, Spitfire V, Spitfire V, Spitfire IX, Hispano Buchon (Messerschmitt Bf 109), Bearcat, Lancaster, Spitfire, Hurricane, Dragon Rapide, Eurofighter Typhoon, Tucano, Extra 330SC, Aerostars – Yak-50 x 6, Piper Cub (trailer top landing), T-28 Fennec x2, CT-133 Silver Star, Vampire FB.6, Vampire T.55, B-25 Mitchell, Grumman Wildcat
více  Zavřít popis alba 
  • 7.9.2013
  • 168 zobrazení
  • 0
  • 00
více  Zavřít popis alba 
  • 4.7.2010
  • 165 zobrazení
  • 0
  • 00
Prezentace AČR, Policie ČR, Vojenského muzea Králíky, Vězeňské služby ČR a HZS + rekonstrukce bitvy u Vyškova-1945. Králíky.
více  Zavřít popis alba 
  • 19.8.2017
  • 155 zobrazení
  • 0
  • 00
JAS-39 Gripen, Aero L-159 ALCA, CASA C-295M, Let L-410, MiG-15, MiG-21, Aero L-39 Albatros, North American T-28 Trojan, Extra 330, Aero L-29 Delfín, Hawker Sea Fury, F-16 (Belgium AF)
více  Zavřít popis alba 
  • 25.5.2013
  • 149 zobrazení
  • 0
  • 00
Kolize, pád, pilot na padáku a vrak P-51D Mustang
více  Zavřít popis alba 
  • 10.7.2011
  • 145 zobrazení
  • 1
  • 00
více  Zavřít popis alba 
  • říjen 2011
  • 144 zobrazení
  • 0
  • 00
Den otevřených dveří Muzea starých strojů v Žamberku.
více  Zavřít popis alba 
  • 17.9.2016
  • 141 zobrazení
  • 1
  • 00
Hráz v Pastvinách, klášter v Králikách
více  Zavřít popis alba 
2 komentáře
  • srpen 2011
  • 128 zobrazení
  • 0
  • 22
Prezentace AČR, Policie ČR, Vojenského muzea Králíky, Vězeňské služby ČR a HZS + rekonstrukce bitvy u Vyškova 1945. Králíky.
více  Zavřít popis alba 
  • 18.8.2017
  • 125 zobrazení
  • 1
  • 00
Letecký den RIAT 2014 v RAF Fairford, Royal Air Force Aerobatic Team Red Arrows, 9x Hawk T1
více  Zavřít popis alba 
  • 13.7.2014
  • 120 zobrazení
  • 0
  • 00
Lulworth - Swanage, Jurasic coast
Jihozápadně od Bournemouth
více  Zavřít popis alba 
  • 22.2.2009
  • 117 zobrazení
  • 0
  • 00
k výročí Bitvy o Britanii, jižně od Cambridge, Anglie
více  Zavřít popis alba 
  • 5.9.2010
  • 115 zobrazení
  • 0
  • 00
Dva hrady a pobřeží na jihu Anglie
více  Zavřít popis alba 
  • 14.2.2010
  • 115 zobrazení
  • 0
  • 00
Náš pes domácí...čas od času aktualizováno.
Kategorie: zvířata
více  Zavřít popis alba 
  • leden 2012 až září 2014
  • 113 zobrazení
  • 0
  • 00
více  Zavřít popis alba 
14 komentářů
  • 22.2.2014
  • 113 zobrazení
  • 0
  • 1414
Autem z Anglie
více  Zavřít popis alba 
  • červenec 2009
  • 113 zobrazení
  • 0
  • 00
zbytky po Rusech
více  Zavřít popis alba 
  • 7.5.2012
  • 113 zobrazení
  • 0
  • 00

Nebyla nalezena žádná alba.

Adresa na Rajčeti

www.raiben.rajce.idnes.cz

Aktivní od

7. listopadu 2009

Pohlaví

neuvedeno

Datum narození

neuvedeno

Webová adresa

neuvedeno

Mí oblíbení lidé na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)

reklama